Parinya

/Parinya
Parinya 2018-02-26T20:44:15+00:00

 

Name Parinya Nakpathom (CV)
Education Master of International Hospitality and Hotel Management, University of western Sydney, Australia
Bachelor of Arts (Thai Language), Burapha University, Thailand
Position Lecturer in Hospitality and Tourism Management Programme
Teaching Areas Principle of Tour Guiding
Tourist Behavior
Service Psychology
Tour Planning and Operations
Teaching Thai Language for Foreigners
Research Areas Tourist Behavior
Service Psychology
Tour Planning and Operations
Agro Tourism
Cultural Tourism
E-mail boontoob@hotmail.com, parinyan@go.buu.ac.th
Office IC313
Publications International Publications
2017
Nakpathom, P. and Pitchayadejanant, K. (2017). Determinants Affecting Agritourist’s Travel Intention in Agro-tourism, Coastal Eastern Region, Thailand. ASEAN Journal of Management and Innovation, 4(2): July – December.2016
Pitchayadejanant, K. and Nakpathom, P. (2016). The Effect of Demographic Information as Moderator toward Relationship between Service Quality, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty in Thai Low Cost Carriers’ Passengers. Journal of Marketing Management. 4(1): 172-182.
Chatrakamollathas, S. Nakpathom, P. and Phalitnonkiat. P. (2016). Factors Affecting Decisions of Thai Elderly Tourists to travel in Eastern Coastal, Thailand. International Journal of ASEAN Tourism Management, 7(1): 76-882015
Nakpathom, P. (2015). “A study of Cultural Tourism Route linking with the Reflection of
Provinces’ Slogan in Eastern region, Thailand”, Proceedings of the Third International Conference on Hospitality, Leisure, Sports, and Tourism, Waseda University, Tokyo, 22-24 July, 2015, pp. 133-150.2012
Nakpathom, P. and Pasunon, P. (2015). Decision Factors for International Exchange Cultural Program (IECP): A Case Study of Burapha University International College (BUUIC) Students’ Expectation. Humanities and Social Science Journal Burapha University, 23(43): 227-246.
Plangpramool, S., Chewwasung, K. and Nakpathom, P. (2012). Success Factors of Community Based Tourism: A Case Study of Bali Community Based Tourism Association (Bali CoBTA), Bedulu Village, Bali, Indonesia. Global Business Review.

Thai Publications
2561
ปริญญา นาคปฐม, สันติธร ภูริภักดี และเกิดศิริ เจริญวิศาล. (2561). โครงสร้างองค์กรและองค์ประกอบสมรรถนะหลักบุคลากรของบริษัทจัดการจุดหมายปลายทาง เพื่อเตรียมความพร้อมรองรับการท่องเที่ยวเพื่อเป็นรางวัล. วารสารการจัดการธุรกิจ มหาวิทยาลัยบูรพา. 7(1): มกราคม – มิถุนายน.
ปริญญา นาคปฐม และพิทักษ์ ศิริวงศ์. (2561). รูปแบบและพฤติกรรมในการใช้บริการศาสตร์พยากรณ์ของอาจารย์ในสถาบันอุดมศึกษา. วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี. 12(1): มกราคม – เมษายน.
2560
ระชานนท์ ทวีผล และปริญญา นาคปฐม. (2560). กระบวนการนำเสนอขายผลิตภัณฑ์ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ของ ‘เน็ตไอดอล’: การศึกษาเพื่อสร้างทฤษฎีฐานราก. วารสารปัญญาภิวัฒน์. 9 (ฉบับพิเศษ): 118-130.
ปริญญา นาคปฐม และระชานนท์ ทวีผล. (2560). การสร้างคุณภาพงานบริการทางการท่องเที่ยวสำหรับกลุ่มนักท่องเที่ยวผู้สูงอายุ. วารสารบัณฑิตศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏวไลยอลงกรณ์. 12(1): มกราคม – เมษายน.
ปริญญา นาคปฐม. (2560). ปริทัศน์หนังสือ “Marketing and Designing the Tourist Experience”. วารสารปาริชาต มหาวิทยาลัยทักษิณ. 30(1): 237-247.

Research Project
2561
นักวิจัยโครงการ “จัดทำหลักสูตรผู้นำการท่องเที่ยวระดับพื้นที่” กรมการท่องเที่ยว กระทรวงการท่องเที่ยวและกีฬา ร่วมกับสำนักบริการวิชาการ มหาวิทยาลัยบูรพา
2559
นักวิจัยโครงการ “จัดฝึกอบรมหลักสูตร “นักบริหารขับเคลื่อนยุทธศาสตร์การท่องเที่ยว สำหรับผู้บริหารระดับกลาง (Tourism Professional: T-PRO)” รุ่นที่ ๓ กรมการท่องเที่ยว กระทรวงการท่องเที่ยวและกีฬา